Hva kan du gjøre i Paris?


Hei,
Var i Paris for et par måneder siden. Det er en veldig spennende by. Ser dere har planer om å dra til Eifel tårnet og louvre etc. Dere må huske at det er enormt med kø på de plassene. Det vi gjorde når vi var der var at vi byttet på å stå i kø og de som ikke stod i kø var på shopping eller spiste.

En ting dere må prøve og som dere kommer til å elske er Crepe eller pannekake som det heter. Det er veldig mange sånne små boder som selger det og det er utrolig godt man kan få masse på alt fra sukker til nutella (sjokolade pålegg) osv. Jeg ville ikke anbefale og spise kebab der fordi den var ikke noe god, men det kan jo være at det var der jeg var som var dårlig.

Nothre Dam er veldig bra. Jeg var veldig fasinert og se på utsmykkingen og slikt. Italiener kvarteret er utrolig bra for shopping.

Hvor er det dere skal sove? Har dere tenkt til å dra på noen utesteder så har jeg noen å anbefale. Er det mange som skal gå? Hvilket området skal dere være i til de forskjellige dagene så kan jeg foreslå noen plasser dere kan dra

Husk og prat så mye fransk som mulig, regner med at det er fordi dere skal lære fransk for at dere drar dit. Jeg lærte en del men jeg pratet veldig mye engelsk.

Til slutt må jeg si at Paris er en utrolig nyderlig by. Den er mye mye større enn oslo, og noe av det beste med Paris er den nydelige stemningen som er der når du er på ferie. Om du skal finne deg noen billige flybilletter til Paris, så er ikke dette særlig vanskelig heller. Trikset er bare å lete etter billige flybilletter på internett, så skal det ordne seg.

0 kommentarer: