Greit å ha på reise

Jeg ville hatt et program som fungerte ikke ulikt Wikipedia.
Man oppdaterte det online nå og da, men det lagret seg som en database så det fungerte fint offline.

Det var et oppslagsverk for all mulig info. Alt ifra enkle ting som ditt standard oppslagsverk, men også som ordbok med gode oversettelsesmuligheter, tv-guide som downloadet og oppdaterte seg for de kanalene jeg selv valgte av i X tid framover, lastet ned artikler ifra de X hjemmesidene jeg ville ha og automatisk koblet ALT dette sammen med søkeord slik at jeg kunne ene dagen sitte og surfe om astroider, så dagen etter gikk jeg inn på samme artikkel, men nå hadde en forsker i sverige skrevet en hovedoppgave rundt dette tema. Vips er det link, med sammendrag og direkte lenke til artikkelen, som OGSÅ er satt opp av alle mulige søkeord som linker videre til andre ting.

Den skulle og hatt en funksjon som het noe slikt som "ygrdasil" og var formet som et tre som med greinene kunne i rask og slick animasjon spre seg utover til lignende tema. Noe lignende at jeg skriver et ord som blir stammen feks; Odin og vips kommer det X grener som er ganske store tema som feks Oljeplattformer, norrøne guder, oljeutvinnings prosjektet på stord etc etc. Videre kunne jeg skippe inn på en, og flere grener kom etc. Slik kunne jeg "forville" jeg rundt i kunnskap.

0 kommentarer: